Digitaalisuuden voimakas trendi
Automatisoidusta asiakaspalvelusta ja digitaalisista kanavista on puhuttu asiakaspalvelun yhteydessä jo pitkään.
Tuoreet teknologiset ratkaisut ovat tuoneet tämän kauan keskustellun mahdollisuuden yritysten ulottuville.
Tekoälyn, tekstin- ja puheentunnistuksen edelleen kehittyvät ratkaisut tulevat seuraavien vuosien aikana muuttamaan asiakaspalvelun käytännön toimintaa erittäin suuressa määrin.
Tämä kehitys vaikuttaa väistämättä jokaisen asiakaspalvelukeskuksen toimintaan muuttamalla kanavapainotuksia ja siirtämällä henkilötyönä tehtyä asiakaspalvelutyötä automatisoiduksi.
Arviot siitä, kuinka suuri osuus työstä siirtyy automatisaation piiriin, vaihtelee toimialoittain 10% tasosta jopa 80 % erittäin digitaalisilla toimialoilla.
Asiakaspalvelun digitaalinen kehitys tulee muokkaamaan niin asiakaspalvelukanavia kuin asiakaspalvelujen kokonaisuuttakin.
NESENTAN DIGITAALINEN TARJOOMA
Nesentan käyttämä teknologia tuo ulkoistuksen yhteydessä käyttöönne kaikki edellä kuvatun digitaalisen asiakaspalvelun tekniset ratkaisut
Digitaaliset ratkaisut voivat olla osa kokonaisulkoistusta, osittaista ulkoistusta tai ne voidaan ottaa käyttöön itsenäisenä ratkaisuna sisältäen henkilöntyönä tehtävän tuen.
Järjestelmän saumaton yhdistyminen henkilökohtaiseen asiakaspalveluun takaa hyvän asiakaskokemuksen sekä kontaktien tehokkaan hoitamisen.
Chat-palvelu on oma itsenäinen kokonaisuutensa, joka toimii usein ensimmäisenä digitaalisen asiakaspalvelun ratkaisuna