järjestelmäratkaisut ja Back office palvelut
Asiakaspalvelun ja myynnin ulkoistuspalvelun keskipiste on aktiivinen palvelutapahtuma loppuasiakkaan kanssa - asiakaskontakti. Tämän ulkoistuksen ydintoiminnon lisäksi voi olla rationaalista ottaa osa taustalla tapahtuvista prosesseista mukaan kokonaisulkoistukseen.
Onnistuneen kohtaamisen takana ovat toimivat taustaprosessit ja valmistelu. Nesenta on kehittänyt monenlaisia järjestelmäratkaisuja myynti- ja asiakaspalveluprosessien tukemiseen ja toteuttamiseen. Esimerkiksi Lieksassa sijaitsevalla Nesentan IT-yksiköllä on vahvaa järjestelmäkehitysosaamista, ja yrityksen toiminnan aikana siellä on toteutettu sekä kokonaisvaltaisia toiminnonohjausjärjestelmiä että selainpohjaisia ratkaisuja.
Tänä päivänä Jorvaksen palvelukeskuksella on käytössä yli 20 erillistä toiminnonohjausjärjestelmää, lisäksi Nesenta on räätälöinyt vastaamaan tarpeitaan yli 500 erilaista sovellusjärjestelmää.
Lisää tietoa Nesentan sovellusratkaisusta löytyy kohdasta ”IT-järjestelmät”
Laskutuspalvelut
Osana asiakaspalvelu-ulkoistusta tarjoamme myös laskutuspalvelua. Se soveltuu osaksi kokonaisulkoistusta erityisesti silloin, kun nämä kaksi funktiota ovat toiminnallisesti lähellä toisiaan. Laskutuspalvelu sopii lisäpalveluksi laskutusmäärästä riippumatta, ja se sisältää koko laskutusprosessin laskun toimituksesta maksuvalvontaan asti.
Rekisteröinti ja editointityöt
Teemme rekisteröintitöitä sekä projektikohtaisesti että jatkuvina prosesseina. Nämä työt voivat sisältää esimerkiksi suoran kuponkidatan rekisteröintiä järjestelmiin, haettavan tiedon jäsentelyä tai vaativampaa editointityyppistä työtä. Tuotannon tehokkuus syntyy työjärjestelymallistamme hyödyntämällä asiakaspalvelutuotannon kuormitusvaihtelusta vapautuvaa kapasiteettia.
Tiedon tehokas käsittely, monikielisen palvelun saatavuus ja täsmäratkaisujen hallinta ovat Nesentan vahvan osaamisen ja kilpailuvaltin esimerkkejä. Editointipalvelukonseptinsa tehokkuuden ansiosta, Nesenta on saanut sellaisetkin asiakkuudet, jotka ovat alun perin siirtäneet palvelutuotantonsa Aasiaan.
Ratkaisevina tekijöinä palveluitaan Suomeen takaisin tuovien yritysten valinnassa ovat olleet Nesentan kyky ratkaista ongelmia oma-aloitteisesti ja organisaation itseohjautuvuus. Asiakkaan käytännössä ei tarvinnut tarkoin ohjeistaa jokaista askelta erikseen, vaan palvelun tuottamiseen riitti linjausten määrittely yleisellä tasolla.
Tehokkuus syntyy synergiasta
Editointipalvelun tärkeimpiä avainkriitereitä on tehokkuus, joka syntyy monien vaikuttavien tekijöiden synergiasta ja pohjautuu tekniseen taustatyöhön, hallintajärjestelmien käyttöön ja tiedonkäsittelyn optimointiin. Järjestelmän innovatiivinen räätälöinti asiakkaan tarpeen ja tilanteen mukaan luo pohjan tehokkaalle ja laadukkaalle editointipalveluprosessille.
Laatu syntyy prosessista ja työkulttuurista
Tuotannon prosessien laadun varmentaminen tapahtuu Nesentalla kattavan NesQ -laatukonseptin avulla. Kuten Nesentan muitakin palveluprosesseja, editointipalveluprosessin kulkua monitoroidaan ja mitataan erilaisten sisäänrakennettujen mittareiden, tarkistuspisteiden ja järjestelmähälytyksien avulla.
Kun toisaalta palvelun korkean laatustandardin varmistava tekijä on tekninen valmius, on toisaalta prosessissa mukana inhimillinen tekijä eli editointia tekevä ammattilainen. Nesenta on asettanut tarkat tehokkuus- ja laatukriteerit tuotannossa toimiville työntekijöille, ja riittävän suuri organisaatio luo hyvät mahdollisuudet henkilöiden osaamisen optimointiin. Nesentan palvelutuotanto noudattaakin yhteyskeskus- ja tietopalvelualan laatunormeja ja ylläpitää alan kulttuuria.
Ota yhteyttä
Operations Manager
Timo Turunen
puh. 040 568 3505
timo.turunen@nesenta.fi